HTML

Indavideó

élet a házasság után

Van-e élet a házasság után? Arra jutottam, hogy van. Nem is akármilyen! /Is there any life after marriage? I think, yes, there is. I can only suggest it to every woman.

Friss topikok

Számláló


View My Stats

Életem, kapcsolataim, gondolataim/My life, relationships, thoughts

2010.11.16. 22:39 mulanmocso

Vérvétel

Címkék: férfi megalázás vérvétel

Szűrővizsgálatra mentem, vérvétel kellett hozzá. A szűrőállomáson férfi orvos vette le a vért. Lehet persze, hogy nem is orvos volt, jutott most eszembe, végül is nem mutatkozott be. Csak valahogy fura lett volna azt gondolnom, hogy férfi ápoló. Mindenesetre enyhe rémület futott át az agyamon: hogy fog egy férfi tőlem vért venni? De gyorsan elhessegettem félelmemet azzal, hogy biztos csak előítélet, hogy a nőknek ez jobban megy. Felgyűrtem mindkét karomon a pólómat, tudtam, hogy nem lesz könnyű menet. Nagyon alacsony vérnyomásom és ki tudja, még milyen genetikai vagy egyéb meghatározottság miatt, a vénámat viszonylag nehéz megtalálni. Fel voltam tehát készülve, azt gondoltam, mindenre. Először a jobb karomon fúrt egy lukat, de vér nem jött belőle. Utána még egy sebet ejtett rajtam, továbbra is eredménytelenül. Ekkor már megjegyezte, látva, hogy a tű kihúzása után sem vérzek, hogy biztos boszorkány vagyok. Elővette a bal karomat is, közben kedélyesen azt mondta, hogy valószínűleg nagyon elkényeztettek, biztos nem kellett semmit dolgoznom, ha ennyire nem látszanak a vénáim. Röviden felskicceltem neki életemnek azt a részét, amikor két kicsi gyerekemet cipeltem a karomon vég nélkül, hátha elismeri, hogy mégsem vagyok/voltam ingyenélő. Nem ismerte el. Viszont hirtelen azt kérdezte, nem voltam-e korábban drogos. Tátva maradt a szám, majd röhögésben törtem ki. Annyira abszurd volt, hogy saját nyilvánvaló bénaságáért ennyire kényszeresen bennem keresi a hibát! S annyira igazságtalan és szemét! Akkor már a negyedik próbálkozásnál tartottunk. Nagyon elegem volt, ezért megmutattam neki, hol próbálja meg, és láss csodát, sikerült. Addigra már az ájulás szélén jártam.

Igen, említettem, hogy nálam ez sosem egyszerű, mármint a vérvétel, de nem is szokott ennyire megterhelő lenni. És most nem a fizikai részére gondolok. Életemben legalább százszor vettek már tőlem vért, mindannyiszor nők, voltak köztük ügyesebbek és ügyetlenebbek, tapasztalatlanok és nagyon tapasztaltak, de egyiküknek sem jutott eszébe, hogy a művelet közben, a lehető legkiszolgáltatottabb helyzetben földig alázzon. És lehet persze, hogy véletlenül alakult így, hogy pont egy férfi tette ezt velem, de én ebben nem nagyon hiszek. Mint ahogy azt is kevéssé tudom elképzelni, hogy ez a férfi ugyanezeket mondta volna nekem, ha férfi lennék. A férfiak szocializációjából logikusan következik a nők lekezelése és lebecsülése, ez nyilvánult meg világosan a szavaiban. És még az a tudás, hogy ő ezt megteheti.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mulanmocso.blog.hu/api/trackback/id/tr232453714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

birss 2010.11.17. 10:56:26

te nagyon szexista vagy.

Selkt-Sa 2011.02.09. 17:04:17

birss,

te meg nem ismered a posztolót. a posztoló leírja a tapasztalatait, te meg erre leszexistázod.

birssss 2011.02.15. 00:53:49

ha pl. ugyanezt írta le volna úgy, hogy aki a vért vette most tőle az cigány, és eddig a fehérek jól vették, akkor meg rasszista lett volna.

én nemi alapú negatív megkülönböztetést éreztem az írásában, azért írtam, hogy szexista.

Ms Sör 2011.02.27. 09:30:51

az különbség azért, hogy a "férfiak" nem egy megvetett, alacsonyabb rendűnek tartott csoport, míg a cigányok igen. a cigány önmagában szitokszó, a nő is degradáló jellegű. (lásd: pl nőből van)
most kb. olyan a helyzet, minta egy cigány fejtegetné, hogy a fehér orvos diszkriminatívan bánt vele, feltételezte, hogy sosem dolgozott vagy drogos volt, csak mert cigány. azt rasszistának gondolnád?

birssSs 2011.02.27. 10:55:56

Sör, Mulanmocso nem diszkriminációról írt.
ha azt írta volna, hogy ő maga cigány, és a vért vevő amiatt nem értett a munkájához, mert fehér, akkor az is rasszizmus lett volna.

birssSs 2011.02.27. 13:10:55

Ja, látom, a drogost írta. azt a vénái miatt gondolták, meg amiatt, hogy olyan beesett az arca. Ez drogosoknál is jellemző szokott lenni.

ha olyan romának mondanak ilyeneket, aki teljesen jól szituált, ápolt, vénái rendben vannak stb.. akkor az valóban rasszizmus.

ha egy kulturálatlan, vagy lesoványodott, rossz vénával rendelkező romától kérdezik meg akkor az valószínűleg nem rasszizmus.

mulanmocso 2011.02.28. 13:17:52

A vénám miatt azt kellett volna kérdeznie, hogy véletlenül nincs-e alacsony vérnyomásom, s esetleg ajánlhatta volna, hogy igyak sokat. Ezzel még segíthetett is volna. (Szerintem jóval több alacsony vérnyomású ember van, akiktől nehéz vért venni, mint amennyi drogos, mégis neki a statisztikailag kevésbé elképzelhető csoport jutott eszébe velem kapcsolatban.) Nem segíteni akart, hanem megalázni. Az arcom nem beesett, és nem is írtam ilyet, a kinézetem nem lepattant, sőt. A vénáim rendben vannak, csak nehéz belőlük vért venni. Vagyis, BirssSs, ha a fenti logikád szerint nézzük végig a történteket, akkor a pasi szexista volt, mert indokolatlanul sértegetett egy nőt, csak azért mert nő.

Azért arra még kíváncsi lennék, hogy a boszorkányság vádját hogyan tudnád megmagyarázni? Az mikor van rendben? Vagy az, hogy biztos sohasem dolgoztam? Azt kinek lehet mondani tiszta jóindulatból?

birssSs 2011.02.28. 14:25:32

amiatt írtam, hogy szexista vagy, mert írtad, hogy "ehhez férfi kellett", de az már látom kitörölted.
főleg amiatt írtam hogy szexista vagy, hogy azért volt olyan a vért vevő, *mert férfi*.

az "ehhez férfi kellett" mondatod volt nagyon szexista.

lehet bunkó paraszt volt az (valószínűleg) ápoló (orvosok elég ritkán vesznek vért), de nem amiatt mert férfi. lehet, hogy ő is szexista. de attól te még nem leszel kevésbé szexista, mert szerintem, egy nem szexista ember nem állít olyat, hogy "ehhez férfi (vagy nő) kellett".

velem férfiak, é s nők egyaránt szoktak bunkók, megalázóak, illetve rendesek lenni. rengeteg szexista nőt is ismerek.

A szánkós fényképen nem te vagy? azon eléggé révetegnek, és elhanyagoltnak látszol.

munkán szerintem fizikai munkát értett, nem azt, hogy nem volt munkád. és lehet, hogy nem találta el, meg hogy paraszt volt, meg bunkó volt. lehet szexista is volt,de attól még te nem leszel kevésbé szexista.

amúgy szerintem amiatt gondolhatta még, hogy drogos vagy, mert lehet, hogy drogosokkal foglalkozik, és náluk tapasztalt hasonlót.

testvérem sokat volt kórházban, és teljesen más a tapasztalata, mint a tiéd. egyrészt vannak férfi ápolók is. semmi összefüggés nem volt aközött, hogy valaki jó volt-e a munkájában vagy sem, tudott e vért venni, hogy nő volt-e vagy férfi. Semmi összefüggés nem volt, hogy emberi, rendes, betegeket(férfiakat, nőket egyaránt) tisztelő volt, e, vagy pedig munkájához nem értő, embereket alázó.

volt olyan nő is, aki tök szemét volt a betegekkel, kb 7 szer megszúrta az egyik embert. de nem sikerült neki, és a főnővérnek azt hazudta, hogy csak egyszer próbálkozott. alapvető hibákat követett el (pl. kemó mellé nem adott mosófolyadékot, szidta a beteget, hogy ne igyon, mert az árt a veséjének, pedig kemó mellett külön kell, és pont, hogy a vesének jót tesz), és nem amiatt volt olyan, mert nő volt, hanem amiatt, mert béna , tudatlan és bunkó volt. volt egy másik (nő)ápoló is, aki a beteget szidta, hogy ne köhögjön (a beteg napokon belül meghalt), súlyos beteg embert azzal fenyegette, hogy kikapcsolja a nővérhívót, mert ő aludni akar... mégse mondanám, hogy azért volt olyan, mert nő volt.
meg egy harmadik, szintén nő ápoló is volt, hogy csontrákos beteget, aki csak speciális ágyon tudott feküdni, mert annyira fájtak a csontjai, lecseszte, hogy ne nyöszörögjön. a nénit ezután vitték át a hospice házba, és 2 héten belül meghalt.
negyedik, szintén nő ápoló az intenzíven fekvő, csöveken lógó beteget alázta azzal, hogy illetlenül fekszik, és azt mondta, hogy helyette is szégyelli magát. és még sorolhatnám..

és a te logikáddal: azért tiltottad le a másik nickemet, mert nő vagyok? ha férfi lettem volna, megtiszteltél volna azzal, hogy válaszolsz a szil péterrel kapcsolatos kérdésemre?

birssSs 2011.02.28. 19:16:56

@Selkt-Sa: @Ms Sör:
ja, már értem a kifogásotokat.
a posztoló átírta a cikkét, a nagyon szexista részét, ami zavart azt kitörölte.

Selkt-Sa 2011.03.01. 14:13:37

@birssSs:

azzal, hogy a posztolót szexistának minősíted, eltereled a figyelmet arról, hogy ő abban a szituációban egy nagyon durva intézményesített nők elleni erőszakot élt át egy férfitól. és nem veszed figyelembe a nyilvánvaló hatalmi egyenlőtlenséget, ami a beteg nő, és az orvosi feladatot ellátó férfi között volt. igen, sokszor a nő ápolók is rosszul bánnak a férfi betegekkel, de ettől még nem szabad figyelmen kívül hagyni a férfiak hatalmi előnyét a nőkkel szemben. és igen, nem kérdés, hogy rengeteg szexista nő van, akik azt hiszik, hogy ha jól teljesítenek a szexizmusban, akkor majd őket többre fogják értékelni a férfiak.

és szexistának hívni egy nőt egy ilyen szituációban, az kb. azzal egyenértékű, mint amikor egy bántalmazással foglalkozó szakemberről kijelentik, hogy szexista, ha elmondja a száraz tényeket: a bántalmazások 95%-át férfiak követik el, és nők az áldozatok. akkor az a szakértő szexista a férfiak ellen?

"A szánkós fényképen nem te vagy? azon eléggé révetegnek, és elhanyagoltnak látszol."
ezt konkrétan én kérem ki magamnak. mulanmocso nem elhanyagolt, és ha még elhanyagoltnak is látszana, akkor sincs joga az ápolónak, hogy boszorkánynak, ingyenélőnek vagy drogosnak feltételezze.

"munkán szerintem fizikai munkát értett, nem azt, hogy nem volt munkád. és lehet, hogy nem találta el, meg hogy paraszt volt, meg bunkó volt. lehet szexista is volt,de attól még te nem leszel kevésbé szexista."
szerintem meg a szellemi munka ugyanolyan kemény munka, mint a fizikai, és nem kéne áldozathibáztatni, és elkövető mentegetni. az ápoló valószínűleg azt értette, amit mondott, hogy a posztoló az életben nem dolgozott, és biztos elkényeztették.

"amúgy szerintem amiatt gondolhatta még, hogy drogos vagy, mert lehet, hogy drogosokkal foglalkozik, és náluk tapasztalt hasonlót."
a posztoló egy rutin vérvételre ment. akkor ha én most egy rutin vérvételre megyek, akkor biztos drogos, aids-es kurva vagyok, ha az ápoló korábban drogos, aids-es, kurvákkal foglalkozott? na ez konkrétan előítélet.

"ha egy kulturálatlan, vagy lesoványodott, rossz vénával rendelkező romától kérdezik meg akkor az valószínűleg nem rasszizmus."
ez konkrétan rasszizmus, mert a tisztelt ápoló honnan tudja, hogy nem azért soványodott le, mert napok óta éhezik, mert kirúgták az állásából?

birssSs 2011.03.01. 15:07:42

azért neveztem szexistának, mert azt írta, hogy azért volt, olyan, mert férfi, "ehhez férfi kellett".
a posztoló maga is rájött, hogy az az állítása szexista volt, emiatt ki is törölte, meg az egész más lett. ahogy átírta, arra már nem írtam volna azt , hogy szexista.

""amúgy szerintem amiatt gondolhatta még, hogy drogos vagy, mert lehet, hogy drogosokkal foglalkozik, és náluk tapasztalt hasonlót."
a posztoló egy rutin vérvételre ment. akkor ha én most egy rutin vérvételre megyek, akkor biztos drogos, aids-es kurva vagyok, ha az ápoló korábban drogos, aids-es, kurvákkal foglalkozott? na ez konkrétan előítélet."

ezzel arra utaltam, hogy aki valamivel foglalkozik, az általában hamarabb gondol olyasmire, amivel a munkája során találkozik.
a legtöbb drogos nem kurva, ez a saját gondolatod, ami valószínű abból is fakadhat, mert megerőszakoltakkal, illetve prostituáltakkal is foglalkozol (ha máshogy nem blogban). és látod, pont te is a saját munkád alapján gondolkozol.

és még egyszer mondom, lehet, hogy az is szexista, aki a vért vette, de a posztoló is, mert olyat állított, hogy a vért vevő a neme miatt volt gáz.

az én szememben mindenki szexista, aki valakit amiatt néz le valakit, mert valamilyen a neme.
és egy bántalmazással foglalkozó szakember is lehet szexista.

nem a tények kimondása miatt gondolom róla, hogy szexista, hanem amiatt, mert azt írta, hogy "ehhez férfi kellett", ilyet olyan ember nem ír, aki nem szexista.

és azt is még egyszer mondom, hogy a posztoló azóta, hogy írtam róla, azt, hogy szexista, átírta a posztját. innen is lehet tudni, hogy ő maga, pontosan tudta, hogy mi volt a szexista az írásában.

birssSs 2011.03.01. 15:17:18

""ha egy kulturálatlan, vagy lesoványodott, rossz vénával rendelkező romától kérdezik meg akkor az valószínűleg nem rasszizmus."
ez konkrétan rasszizmus, mert a tisztelt ápoló honnan tudja, hogy nem azért soványodott le, mert napok óta éhezik, mert kirúgták az állásából?"

az is benne van, hogy KULTURÁLATLAN, ami a fő lényeg. általában a deviánsok szoktak kulturálatlanul viselkedni. nem csak egy tényezőt kell nézni (pl sovány), hanem többet egyszerre, az adja ki az összképet.
Magyarországon pont a szegényekre jellemző az elhízás.

"szerintem meg a szellemi munka ugyanolyan kemény munka, mint a fizikai, és nem kéne áldozathibáztatni, és elkövető mentegetni. az ápoló valószínűleg azt értette, amit mondott, hogy a posztoló az életben nem dolgozott, és biztos elkényeztették."
a szellemi munka is munka, sőt!, de a szellemi munkától nem fog az ember vénája duzzadni.
süti beállítások módosítása